۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹

ارسال اولین محموله دارو و غذا به غزه | امدادگران و پزشکان ایرانی هم رفتند

ارسال اولین محموله دارو و غذا به غزه | امدادگران و پزشکان ایرانی هم رفتند
اولین محموله کمک‌های بشردوستانه ایران به مردم غزه حاوی اقلام دارویی و غذا ارسال شد.  
کد خبر : ۶۳۷۶۶۲

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از همشهری آنلاین، رئیس جمعیت هلال احمر ایران درباره ارسال اولین مرسوله از کمک‌های بشردوستانه ایران به غزه گفت: با توجه به جلسات متعددی که با رئیس هلال احمر کشور مصر داشتیم و با پیگیری‌های انجام شده از سوی وزارت امور خارجه، اولین محموله حدود ۶۰ تن اقلام دارویی و غذایی فوریتی ارسال شد. 

پیرحسین کولیوند با تاکید بر این که امیدواریم هر چه سریع‌تر این اقلام به دست مردم مظلوم غزه برسد، از ارسال دومین محموله در هفته پیش رو هم خبر داد و بیان کرد: تا روز دوشنبه هم از طریق یک کشتی که ظرفیت ۲۰ هزار تنی دارد، محموله دیگری برای مردم غزه ارسال خواهد شد. تمام کارها در این باره انجام شده و کشتی در حال حرکت به سمت بندر در استان هرمزگان است. به محض رسیدن کشتی، بارگیری آغاز خواهد شد و تا روز دوشنبه به سمت مصر اعزام خواهد شد. 

کولیوند با اشاره به پیگیری‌ها برای برپایی مراکز درمانی برای مردم غزه هم عنوان کرد: تمام تلاش ما این است تا سه سازه بیمارستان سیار هم در مرز گذرگاه رفح برای کمک و مداوای مصدومان مستقر کنیم یا این که اگر مذاکرات به نتیجه برسد بتوانیم مصدومان را به بیمارستان‌های مدنظر اعزام کنیم. این در حالی است که تعداد قابل توجهی از امدادگران و کادر درمان داوطلب درخواست اعزام کرده‌اند.

البته به گفته رئیس جمعیت هلال احمر ایران همراه این محموله غذایی تعدادی از عزیزان امدادگر، نجاتگر و پزشک هم اعزام شدند. 

برچسب ها: غزه ایران حماس